HJÄLP MIG

Jag sitter och gråter. 
Funderar på om jag måste göra slut med min pojkvän. Min sambo. Den bästa jag vet i hela världen. 

Jag vill inte göra honom illa, jag vill inte se honom besviken, ledsen, förtvivlad eller arg. 
Denna behandling kommer vara sjukt jobbig. Mitt humör kommer svänga. Och jag kommer förmodligen behandla honom illa fast jag inte vill. Jag har redan börjat göra det. 
 
Och jag märker hur lätt jag kan manipulera honom och det är inte rättvist. 
Han säger att han kommer stå bakom mig hela vägen, stötta och pusha. Men detta kommer tära på honom. 

När behandlingen är slut och jag kommer ut frisk så kommer detta antingen att stärka vårat förhållande eller så kommer det förstöra det.

Gråter floder. Vet inte vad jag ska göra?!

HJÄLP! 


Vardag&allmänt | |
#1 - - e.:

Prata med honom istället och berätta att du är rädd för att såra honom osv.
Finns det ingen för anhöriga som han kan prata med under din behandling så att han får mer förståelse och inte tar åt sig?

#2 - - Emma:

Håll ut. Han håller ut för dig.
Lämna inte någon du älskar mer än allt, jag tror att det bara gör dig mer illa i slutändan.
Han är vuxen och har ansvar över sig själv. Han är den som måste få bestämma om han far illa och inte orkar mer.
Förklara gärna det för honom, att du är rädd. Och att du vill att han går om han inte orkar mer.
Du behöver hans stöd, och finns han ändå där, varför knuffa bort honom? Han finns där för att han älskar dig.

Upp