Alla pissar på pissie

Kissie. Henne vi älskar att hata.
Jag har någon slags hat kärlek till henne. För jag blir proviserad och jag går in på hennes blogg för att se vad fan hon kan hitta på att skriva för skit idag. Exakt det hon vill. Eller ville ska man nog säga.
Det var väldigt längesedan jag var inne på hennes blogg. Men sen så gick jag in på den och såg ett videoinlägg. Alexandra Nilsson var det jag såg. Jag såg inte Kissie.
När jag läste hennes blogg varje dag, flera gånger per dag då redigerade hon hennes bilder. Och alla klagade på att hon gjorde det men egentligen var tjock.
Nu då?
Alla pratar om att hon är en dålig förbild för unga tjejer. Men är det egentligen inte mobbing på en högre och okontrollerad nivå som har fått henne att gå ner i vikt? Hur andra små som stora bloggare skriver inlägg och kommenterar att hon är tjock och att hon är patertisk som redigerar hennes bilder. Säger att hon är ful och har för stora bröst. Alexandra kanske inte är snyggaste i världen, men Kissie ville bli det.
Nu när hon har gått ner i vikt. Skriver om barnmatsdiet. Kalorier och att hon har ångest efter hon har ätit chips. Då vart det helt plötsligt mycket bättre att hon var tjock?
Denna tjej. Som jag skulle kalla schizofren. Jag har alltid sagt att Alexandra och Kissie inte är samma person. Kissie är den offentliga verisionen som hon gömmer sig bakom. Alexandra är inte heller en ängel, men vem är?
När jag gick in på hennes blogg så var det en STOR skillnad mot förut. Hon försöker vända på hela konceptet, men dock tror jag det är lite försent. Hon har en stämpel som inte kommer gå bort i första taget. Hon kommer inte bli en Blondinbella eller en Kenza.
Jag tycker inte om Kissie, inte heller Alexandra. Jag har inte träffat henne men det är stämpeln som gör att min åsikt kan bli svår att ändra på. Dock tycker jag synd om henne. För hon har blivit exakt lika påverkad av våra ord om henne som vi blir av hennes provisation.
Tankar&funderingar | |
#1 - - Ellinor:

Jag kan delvis tycka synd om henne, då hon uppenbarligen tappat kontrollen över bantningen. men framför allt så känner jag en ilska mot henne, för att hon uppmuntrar småtjejer till svältdieter. jag tror inte att hon började banta så mycket för att hon ville bli smal, utan mest för att hitta ytterligare ett sätt att provocera(sveriges största blogg, vad ska jag göra för att fortsätta vara störst? hur ska jag göra för att fortsätta synas? nu krävs det något extra). vad gäller mobbingen tycker jag att hon förtjänar den. med tanke på hur oerhört elak hon är, och hur hon utnyttjar sin position och är världens sämsta förebild.



okej, denna lilla argumentation blev lite väl seriös, haha. grejen är som sagt att hon inspirerat min syster som följt hennes dietråd och gått från lite kroppsnojig till att bli fullständigt besatt. säger inte att det hela är kissies fel, men hennes blogg har garanterat spätt på det hela och gett en bild av denna extrembantning som normal.



och så blev texten jättelång också. seriösa problem med att vara kortfattad - check. höhö.



puss puss

Upp