2012

Jag börjar 2012 med att gråta. Gårdagen var grym, det var längesedan jag hade så kul.
Men nu ligger jag här i min säng. Ensammare än någonsin. Pappa tog precis 1/3 av min lön, vilket är 7000 kr, bara för att jag ska få bo hos honom. Jag slår vad om att de kommer ta de där pengarna och åka till något varmt land i en vecka. Inte en enda spänn kommer gå till mig eller till att hjälpa mig i min vardag.
Jag har så många gånger sagt till min pappa att jag behöver hjälp. Mamma har sagt att jag behöver hjälp. Han hjälper mig inte ett skit!
Nästa månad ska jag betala 7000 kr igen. And so it go on.

Jag känner mig som ensammast i världen.

Vardag&allmänt | |
#1 - - j:

❤ oj men vad mycket pengar! vad jobbar du med? trist me att din pappa inte verkar förstå :(

#2 - - Ellinor:

Det låter ju helt sjukt! Kan inte din mamma prata med honom? Kul med Norge iaf, ett miljöombyte är nog precis cad du behöver... Kram på dig gumman

#3 - - Enola.:

❤ Varför är du tvungen att betala honom? Han är din pappa, han borde hjälpa dig och stötta dig.



Kramar till dig.

#4 - - Ismael.:

Det är rätt vanligt att föräldrar tycker att man borde betala lite hemma när man väl har en fast inkomst.. Det är nog inte bara dina, fast lite elakt, men ändå.

#5 - - nadja:

fan 7000:- är ju jättemycket! jag bor i en tvåa på 57 kvm och månadsavgift + räntor ligger på ca 6000:-/mån så jag har faktiskt väldigt svårt att förstå hur han har räknat för att komma fram till att sju tusen är en rimlig boendeavgift. :/ konsumentverket tycker att ca 3800 kr/mån är en bra utgångspunkt... kolla deras beräkning och ta upp det med din pappa!



http://www.konsumentverket.se/sv/privatekonomi/Hushallets-kostnader/Barn/Betala-hemma/



#6 - - Mikaela:

Snart är jag hemma okej? Du är inte ensam, aldrig. Du har alltid mig, det vet du. I love you <3

#7 - - Millie, VIKTiga bloggen:

❤ Oh jisses, 7000 till vad? :o

#8 - - M:

Förlåt men din pappa verkar helt seriöst dum i huvudet :( Eller iallafall otroligt oförstående.

Sv: Jag önskar att jag bara kunde "ge fan i ätstörningen", men ätstörningen är bara en bieffekt av det verkliga problemet... Som jag inte vet vad det är. Men ja, jag SKA bli frisk i år! Som du säger, nu eller aldrig. Sen fyller jag 18 och då vill jag inte vara sjuk längre :(

och ja klart du får lösenordet! användarnamn är: vridenperfektion och lösenordet står i epostfältet

Kram finaste <3

#9 - - Atara:

❤ Men vafan? 7000kr är ju sjukt mycket. Kunde ännu förstå till och med 5000 kr, men 7000? Hur kan han räkna att det är rimligt?

Jag betalar själv för en etta i centrum av en storstad ungefär 4500 kr och så går det åt ungefär 2000 kr till mat i månaden. Tycker verkligen inte att det är schyst. Ni är ju flere personer som bor i det hushållet, kan verkligen inte bli så mycket.

Hade det varit jag hade jag krävt att se hyran, dela den på så många som bor i hushållet (plus försäkringar på hemmet, el och vatten) och sagt att jag betalar min mat själv.



Låter bra att du fått jobb i Norge och får starta om där. Hoppas att du får många nya vänner genast och inte isolerar dej bara! Har du fixat samtalskontakt där redan? Det kanske skulle vara en bra idé att inte vara helt utan stöd?



Så mycket lycka till till dej vännen!!!! <3

#10 - - S:

❤ Förlåt, me di pappa låter skit!

Skrik på hono och få ut allt du känner!! Du är så bättre värd

Upp