What is in this wine?

Jag ligger vaken inatt.
Jag satt och kollade runt på datorn och helt plötsligt skriver en tjej till mig på facebook. En tjej som jag brukade se på psyk när jag gick där. Hon gick på gymnasiet i stan och vi har gemensamma vänner.
Hon frågar mig hur jag har orkat att flytta till Stockholm.
Och det tog mig flera minuter att ens kunna börja tänka. Jag förstod precis vad hon menade men jag har verkligen inget svar. För jag vet inte.

På psyk sa min psykolog att jag måste stanna upp ibland och tänka efter. Så jag tänkte till nu.

Då brast det.
Jag är inte psykist frisk än. Det är långa vägar dit. Och nu sitter jag här ensam i Stockholm och ska klura ut det själv? Ja. Men nej, det kommer inte gå.
Jag kommer ihåg hur skönt rakbladen kändes mot min hud.
Jag kommer ihåg hjärtklappningen efter man spytt och jag njöt. Jag var inte rädd. Jag älskade att tortera mig själv.
Jag kommer ihåg de tre timmars mördarpassen på gymmet. Och jag gick därifrån pigg. Glad.
Jag kommer ihåg hur det blev svart för ögonen. Saker saknade konturer och man föll ner på golvet.

Och jag saknar det.
För vad har jag nu? När man bara vill förstöra och straffa sig själv?
Ingenting. Allt fastnar i huvdet.
Det hjälper inte att gråta. Har aldrig gjort.

Så nu sitter jag här själv, i Stockholm och ska klura ut det här själv.
HUR FAN DÅ?
Fan.
Vardag&allmänt | |
#1 - - sofia:

men du. Det finns psyk i stockholm också. Egentligen borde du tagit kontakt med dom tillsammans med din hemstad, så att du inte står alldeles ensam. Men det är ju inte försent nu, eller hur?

tänker på dig!!

#2 - - C:

❤ Jag bor också i Stockholm, flyttade hit i augusti. Kände väl lite som du. Stod på egna ben för första gången på riktigt. Trodde jag skulle fixa det galant. Men jag föll ganska hårt. Hittade dock en helt fantastisk psykmottagning där jag får fantastisk hjälp. Vet inte hur gammal du är men skulle verkligen rekommendera dem till dig. Har aldrig träffat så bra personal inom psykiatrin tidigare. Hör av dig om du vill veta mer... KRAM!

#3 - - Not On Top:

❤ klart du fixar det! som 'sofia' säger kanske det inte vore så dumt att få kontakt med dom i sthlm heller. men du har ju bloggen, och du har dig själv! Du klarar ju allt! hoppas du mår bättre idag <3

Upp