Do you feel the weight of the world?

Nu känns allt jobbigt. Börjar nog gråta vilken sekund som helst. Det är så skönt att kunna erkänna det någonstans. Man ska vara så stark. Så oberoende. Jag har varit stark, tycker jag. Jag har varit oberonde på ett sätt. Men jag börjar knäckas.
Jag tror det dels beror på att jag inte äter.
Jag hatar mitt jobb. För er som inge vet vad jag jobbar med på jobbar jag ironiskt nog med godis. Vilket än sålänge har varit till min fördel. Eftersom man bli äcklad av godiset. Skulle jag idag hetsa något så skulle det vara chips osånt. Men iaf, jag åker omkring till olika butiker och fyller på godis i lösvikthyllorna. Kan verka rätt slappt. Det är det på ett sätt. Man får bestämma tiderna själv. Om man vill börja 10 så får man, men man får inte gå hem förns alla butiker som man har den dagen är klara. Så denna vecka har jag slutat mellan 18.00-21.00. Har börjat vid 7.00-8.00. Så har varit helt slut.
Man jobbar själv. Man känner sig ivägen hela tiden. Man stöter på jävligt otrevliga personer.
Jag blir heeeeelt knäckt av otrevliga personer.
Jag kan heller inte sluta på det jobbet, för då blir pappa och mamma arga på mig. Men jag kan nog inte vara kvar där. Jag kan inte.
Mitt rum ser ut som skit. Kläder överallt och jag måste tvätta. Men jag orkar inte.
Jag har bott i Stockholm i fem veckor. Fem veckor. Inte ge upp än förfan.
Jag är ful.
Jag är fet.
Jag är värdelös.
Jag är konstig.
Jag hatar mig själv.
Vardag&allmänt | |
#1 - - Tiny:

Fina du.<3 Det låter så sjukt kliché, men... fortsätt kämpa. Det kommer att vara värt det. Även om allt känns som skit just nu så kommer det att vända, och vet du vad? Då är det din tur att ha det bäst. Så är det bara!



Det är alltid jobbigt att vara kvar på ett jobb/annat sammanhang där man inte trivs, men försök att hålla ut så länge du kan. Under tiden: Se dig omkring efter andra möjligheter! :)



Mina kortsiktiga tips är:

1) Lyssna på peppig musik! Musik kan göra underverk, jag lovar.

2) Sätt upp delmål! Bestäm dig bara för att du ska plocka i ordning på rummet, och när det är klart så kommer du att känna dig asbäst eftersom du både städat och bränt kalorier. Just do it, and feel awesome efter! :D

3) Ring någon fin människa som du bryr dig om och som bryr sig om dig.<3 Prata. Du är inte ensam.



Kram på dig fina, hoppas att det vänder snart!<3

Upp