Mardrömmen

Jag sitter och kollar på uppdrag granskning. En familj som blivit anklagade för sexuella övergrepp på barn. Historian om detta är lång. Pappan anklagas för att använda sin egen dotter för sina egna sexuella behov.
Anklagelserna är helt patetiska och Soc i detta fall agerar helt idiotiskt.
En helt vanlig Svensson Svensson familj blir av med sina barn.
Min pappas tjej berättade om en händelse när hon jobbade på dagis. Hur hon ringde till Socialen flera gånger utan att de agerade. Barnet på 4 år kunde ses på stan utan skor och sitta utanför mataffären. Barnet var med på fester då han luktade sprit och rök. Tillslut ringde hon socialen och hotade dom att hon skulle at hem barnet om dom inte agerade. "Men så kan du ju inte göra" var deras svar. Dagen efter kom de och hämtade honom. Idag är han hos en foster familj.
Det tog lång tid innan socialen agerade. Medans de agerade direkt då systerna hade anmält sin systers man för sexuella övergrepp.
Det är helt sjukt. Jag tycker sånt här är intressant.

Det jag reflekterade över var hur barnen far illa av detta. Ena dottern, som det handlade, är 6 år. Hon förstår inte idag var det var som egentligen hände. Varför hon och hennes syster inte fick träffa sina föräldrar på 62 dagar. Men detta kommer ligga i deras bagage hela livet. Mammans, pappans och dottrarnas. Om några år kommer mamman och pappan behöva förklara mer inveckat om vad det var som hände. Jag tror att det första denna dotter det handlade om kommer tänka att det är hennes fel. Hon var på förhör och berättade det som hände. Polisen som förhörde påverkade denna lilla tjej så det gav en liten vinkel i rätt väg för att kunna dömma pappan. Jag hoppas innerligen att denna tjej växer upp till en stark människa med skinn på näsan.
Men med min uppfattning av denna familj så kommer de ha en bra framtid tillsammans.

Kolla på ug här
Jag har mycket åsikter och jag älskar att diskutera.
Vardag&allmänt | |
#1 - - Lisa:

Jag kom att tänka på en sak när jag läste detta inlägget. Jag tror att du skulle passa som socinom. hehe, konstig kommentar bland alla andra.. men det slog mig bara :)

#2 - - steffi:

nej, nu seriöst! du berör mig så mycket. du berör nog alla! inte bara ditt sätt att skriva på, utan allt. hur du tänker. såå, obeskrivligt bra❤

Upp